Friday, January 14, 2011

Rendahnya diri ini..

Yup,sungguh rendah diri ini..Tapi bukan kerendahan fizikal patik yg ingin patik ceritakan...Sebab patik tak la rendah sangat dan tak la tinggi sangat...hahahaha..(opps,ketawa sambil tutup mulut..)..Actually,kelas petang tadi buat aku banyak tersedar..(wahh...macam tajuk chapter 1 awareness of...ala lupa la plak,kalau Cik Ada tahu mesti kena ketuk ni..)

Cik Adawiyah,seorang lecturer yang sangat best,cara penyampaiannya memang sampai la kan..Dah nama pun lecturer subject comunication skills kan..Erm,semakin banyak kita belajar semakin banyak kita rasa kita kita tak tahu,rasa kekurangan tu menebal..

Dalam keadaan yang masih demam,aku pun tak tahu nak membebel apa..aku cuma nak muhasabah diri yang memang serba kekurangan...Rasa malu sangat dengan Dia yang Maha Mengetahui...

Lagu kat bawah ni walaupun agak lama dah,tapi sentiasa baru kat telinga aku..Hari-hari aku dengar lagu ni (sebabnya lagu ni ringtone handset aku...hihihihi..)..Liriknya memang best!Bagi aku keinsafan setiap kali aku menghayati bait-bait liriknya..




Lirik Lagu  One Nation Emcee – Syukur ( Kau yang satu )



(chorus)
ku bersyukur kepadaMu
hanya Dikau Yang Satu
memberiku cahaya hidupku
Maha Esa
gelap tanpa kasihMu
perjalananku buntu
ampuni segala dosa-dosaku

(kozae)
aku terpaku melihat kebesaranMu
aku bersyukur segala rezeki untukku
dan juga bila Kau dalam fikiranku
aku tunduk membisu terus sujud padaMu
mari kita renungi segala apa terjadi
mana perginya cinta?
mana hilangnya setia?
aku akan terus cekalkan hati ini
dari terbit sehingga terbenamnya mentari

(zydee)
dunia sementara
kan dihitung juga
sebelum terlambat tunaikan kewawjipan kita
tak guna airmata menitik bila tiba masa
syurga atau neraka
itulah jawapannya
aku lelaki lengkap dengan anggota
berfikir setiap masa
fikir tentang keluarga
lindungilah aku dari fitnah dan noda
Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
chorus

(jojoe)
ku hirup secukup udara
hatiku buka termenung
melihat jalan gelap lagi mendung
kadangkala ku bertanya
ke mana cahaya?
mana nak ku cari sedikit kudrat dan keramat
yang penuh rahmat?
berjuta-juta kali dunia mempermainkanku
hati menurut nafsu
nafsu menipu aku
tapi ku bersyukur pada Yang Maha Esa
dapatlah pena menari meluah kata-kata

(zydee)
ku meredhai apa telah terjadi
tunjukkanlah jalan benar
ampunilah dosaku
chorus

(mimi)
aku tafakur dihadapanMu
berderai-derai airmataku gugur
tidak tertanggung
peperangan emosi ini takkan berhenti
selagi dosa lama masih aku bebani
moga aku disirami salju kasih Illahi
semoga malamku tak bertemankan mimpi ngeri
berikanku secebis kekuatan, kebahagiaan
hati ini moga Engkau terangkan….

chorus
Oh Tuhan Yang Satu
ku serahkan diriku
hanya kepadaMu
(hanya mampu berserah kepadaMu)
ampuni segala dosa-dosaku.



Lirik lagu Dadali..Unik sungguh namanya..

Lirik Lagu Dadali - Di Saat Aku Mencintaimu

Lirik Lagu Dadali - Di Saat Aku Mencintaimu

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

lirik ni aku dapat dari http://ahliriklagu.blogspot.com/2010/10/lirik-lagu-dadali-di-saat-aku.html