Wednesday, March 23, 2011

Super Junior - Bonamana [SS3 Malaysia 2011]


Owhh Kyuhyun.....hahahaha...Tak habis-habis baju hitam dengan putih diorang nie...By the way quite a good performance..tak clear sangat tapi okay la...still dapat cam Kyuhyun aku,kira boleh dikatogerikan ok la tu...hahah

Paderi anti-Islam bakar al-Quran

Agak panas la aku membaca surat khabar baru sekejap tadi....Ini boleh mendatangkan pergaduhan tau tak...
Melampau betul!! Nak tahu detail ni aku ambil dari surat khabar berita harian...


GAINESVILLE: Paderi Amerika Syarikat yang anti-Islam, Terry Jones, memutuskan bahawa al-Quran ‘bersalah menyebabkan jenayah’ tertentu dan mengatur sesi pembakaran kitab suci itu di gerejanya, kelmarin.

Pembakaran itu dilakukan paderi Wayne Sapp di bawah pengawasan Jones yang mencetuskan bantahan terhadap rancangan untuk membakar al-Quran sempena sambutan memperingati serangan 11 September 2001 (9/11).



Upacara membakar itu dilakukan selepas sesi penghakiman hanya lapan minit sebelum memutuskan kononnya al-Quran didapati bersalah dan dihukum.


Kitab itu direndam dalam minyak tanah selama sejam dan diletakkan dalam dulang besi di tengah-tengah gereja itu sebelum Sapp menyalakan api dengan pemetik api barbeku. Kitab itu di bakar selama 10 minit sementara penonton mengambil gambar.

Jones dikutuk hebat banyak pihak termasuk Presiden Barack Obama, Setiausaha Negara Amerika, Hillary Clinton dan Setiausaha Pertahanan, Robert Gates berhubung rancangannya membakar kitab suci Islam, September lalu.

Dia tidak meneruskan rancangannya dan berikrar tidak akan melakukannya sebelum menyatakan dia sudah buat keputusan.

Kali ini, Jones berkata, dia sudah memberi dunia Muslim peluang untuk mempertahankan kitab itu tetapi tidak mendapat maklum balas. 
Paderi itu merasakan beliau tidak dapat menjalankan perbicaraan sebenar tanpa hukuman sebenar. Upacara itu dibuka pada orang ramai dan hampir 30 orang menyertainya.

Jadwiga Schatz, yang datang untuk menyokong Jones, meluahkan rasa bimbang dengan perkembangan Islam di Eropah.

“Penganut agama itu pada saya seperti raksasa. Saya benci mereka. 
“Ini adalah pengalaman sekali seumur hidup,” katanya. 
Jones menganggap majlis itu berjaya. – AFP





melampau kan diorang ni...Rasa tergugat la tu...hishhh....macam mana kalau kita bakar patung diorang pula???tapi diorang ni tak ada akal ke?sembah patung yang dibuat sendiri...ishh,singkatnya akal fikiran...........


sebelum ni kes menghina nabi kita, sekarang bakar kitab kita..Dari mana la diorang dapat kitab kita.....akan datang tak tahu la apa pula diorang nak buat...Umat Islam takkan nak tengok je???Lagi-lagi kita negara Islam....Ish,malas la nak cakap panjang.........geram ni!!!