Wednesday, February 9, 2011

Lelaki Dayus???

Wahh,tiba-tiba je kan aku buka topik ni..Bukan apa,aku teringat baru-baru ni aku ada terdengar ceramah dari seorang ustad ni (tak pasti la ustad mana sebab dalam radio)..Dia ada cakap tiga golongan yang tak cium bau syurga ialah orang yang derhaka kepada kedua ibu bapa,orang yang memutuskan silaturrahim and the last one lelaki dayus..


Apa itu dayus??Kalau dulu aku punya kefahaman la kan, aku ingat dayus ni lelaki yang pukul perempuan je..So,lepas dengar ceramah ni ustad tu macam explain about dayus..So,dia cakap lelaki dayus ni lelaki yang biarkan isteri dia buat keburukan,dia biarkan isteri dia dedah aurat,dia biarkan isteri dia berpegangan dengan orang lain..Means that,dia ignore tanpa apa-apa tindakan.


Then,aku pun search la kan..(perasaan ingin tahu yang membuak)..


So,yang aku jumpa ialah lebih kurang sama juga..Dia cakap lelaki dayus lelaki yang membiarkan ahlinya means that dia punya isteri dan keluarganya..


Lelaki yang biarkan isteri or family dia masuk akademi fantasia and yang selevel dengannya pun dikira dayus!!
Suami yang biar isteri dia bersalin oleh doktor lelaki pun dikira dayus kalau darurat tu boleh kot..Sebab agama Islam bukan agama yang membebankan..


Tak sangka la pula kan..Kadang-kadang benda macam ni selalu terlepas pandang..Aku dapat info ni dari http://attazkirah.wordpress.com/2008/08/24/dayus-dosa-besar/ ..ada banyak la lagi senarainya..Semoga ianya berguna untuk kita..Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers