Thursday, June 30, 2011

Aku suka kena tipu


Sumpah tak lawak seyh kena tipu macam ni..Dah malam kot...Nak bergurau pun macam ni der..Haihh..sabar AYP, sabar....sabar itu kan separuh daripada iman...Smile...Try to smile dear..Ok, dah boleh dah kalau nak ambil gambar tu..Hahaha

Actually aku dan kawan baik aku Hazirah Norizan telah ditipu bila dikatakan ada kelas malam ni dan kelasnya memerlukan kami mendaki bukit...Memang tak lawak...Tiba-tiba, aku diberitahu kalau sebenarnya tak ada kelas pun..Aku rasa macam nak lompat kijang kejap...Yey, aku kena tipu...Gua rasa macam nak tumbuk orang yang gua jumpa pun ada..Rasa macam nak menari zapin pun ada.. Kalau budak dua orang tu ada depan aku memang aku dah smackdown..hahah
Bukan apa, malam ni bilik aku jadi tuan rumah (dah macam main sukan)...tuan rumah untuk yassin wing...So macam tak best la kan aku serah semuanya kat roomate aku...Dan agak segan la kan bila orang baca yassin aku pula keluar...Kalau keluar betul ada kelas tak apa, masalahnya kelasnya tak wujud pun...Haihh, kau tanggung la dosa wahai yang menipu wei...
Dah la segan keluar melalui orang tengah baca yassin, menunggu si Hazirah ni pun lambat yang amat...Ingat kan dia tak nak pergi kelas...Then last-last dapat tahu kelas mana ada...Pehh, dah boleh dah kalau aku nak terjun bangunan tingkat tiga kolej ni...Then, lagi malu bila aku terpaksa balik bilik semula dan semua orang memandang aku (saya tak jadi artis lagi, jangan la pandang macam tu..Saya juga tidak terlibat dengan sebarang jenayah)..Balik jer terus makan nasi lemak, penat kena tipu kan...Nasib baik nasi lemak jadi pengubat hati..
Dan kesian juga buat hazirah sebab bilik dia juga yassin dan dia and her roomate kena lead yassin tu... Then dia pun rushing la nak pergi kelas...Sekali kena tipu..Tanggung la dosa wei...Hahah...Aku tak tahu...Then si zira ni cakap “aku jumpa budak dua orang tu memang botak kepala dua-dua..”...Hahah
Dan status dia di facebook “Ada sesiapa nak hulur muka nak kasi aku tumbuk satu kali kat muka tak skrg? hari yang agak sial harini (y)
Status aku yang awal seminit dari dia “aku memang suka kena tipu... memang best pergi DK sorang ambik angin...Lagi best bila tahu tak ada kelas pun sebenarnya... Hari ni bukan hari jadi aku rasanya.. (-.-)
Hahaha..Bila aku balik semula roomate aku semua tanya..Then aku cakap kena tipu and my roomate semua cakap..Siapa tipu kau?Kurang ajar gila...Lagi sorang cakap macam ni “siapa tipu kau?bagitahu aku, biar aku belasah..” (aku takut kau yang kena belasah ..haha)..dan junior aku “siapa tipu kak Iqa?Bagitahu kita..”......Actually, memang gurauan tu tak patut kot..Orang lain pun rasa macam tu...Kalau aku ni macam roomate aku sorang ni memang dah gegar  satu kolej..But nasib baik la aku dikurniakan kesabaran..kui.kui..So aku boleh consider la benda ni sebagai gurauan...Dan kak Dana,Senior aku mencadangkan aku dan hazirah untuk bermain angry bird...Haha..Terbaik..
Tak salah bergurau..Tapi kena ingat setiap manusia berbeza...Mungkin bagi kita benda tu simple and just nak suka-suka tapi kena ingat tak semua orang boleh terima..Tak semua hatinya sekebal besi kan..
But remember that, jangan suka gurau benda-benda yang keterlaluan, takut satu saat kita akan menangis disebabkan gurauan orang..Masa tu tak boleh nak salahkan orang lain...Peace.. J

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers